lördag 24 januari 2009

25 januari


tack vare en predikan idag kom och jag tänka på: vem är jag?
inte för att det hade speciellt mycket med predikan att göra.
men jag kom på att det är så sjukt mycket som stänger inne mig.
speciellt alla oskriva regler.
- åhh du måste va si och så. si och sååå!
jag säger (tyvärr lite)
fuck the regler!


jag blir så arg på hur många klagar på alla.
inte minst på sig själv.
speciellt om sina kroppar.
så jag säger igen. (tyävärr lite)
fuck the kroppar!
(inte bokstavligt talat, eller bildligt för den delen)
det jag menar är att alla.
jag skiter i om du är gammal, ung, fet, smal, snygg WAHETEVER!
va nöjd!
visst att jag låter som resten av världen som försöker intala sig själva detta.
men jag kom på idag att: skit samma om folk ser att jag har lite mage.
skit samma att jag inte är pinnsmal!
skit samma till all skit!

nu vill jag inte att du ska skriva.
"du är perfekt som du är" bla bla bla.
utan det jag vill är att du ska ta åt dig.
och tänka på att du faktiskt duger.
visst jag tycker inte jag är perfekt.
verkligen INTE!
men so what!
det blir inte bättre för att man tänker dåliga tankar om det.
för stunden så känns det okej för mig.
men imorgon kommer samma procedur igen.
"är jag tillräckligt" bla bla bla.
jag tror inte att det är dåligt att tänka så heller.
för jag har kommit på att det är en del av mig.
kanske inte den bästa delen.
men det är ändå en del av mig.
så, gilla läget!

(jag känner också att detta inlägg blev väldigt konstigt och väldigt... ja mer konstigt)

Peace

/elvira

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktigt Elvira, gillar att du inte vill att folk ska kommentera ditt utseende, utan sluta kommentera sina egna.. Sen måste jag säga att jag är sjukt avis på hur du ser ut, trots att jag är ok med mitt eget, men du går verkligen din egna väg och trivs med det, tycker du kläär dig riktigt coolt.. Det kan du va sjukt stolt över, och fortsätt peppa folk att trivas med sig själva!! Det är det viktigaste!!