måndag 12 januari 2009

12 januari



läste en bok igår.
den fick mig att tänka.
tänka på allt man gör.
hur mycket man gör likadant varje dag.

"livet kan lätt bli en rutin, sa hon. Gå upp, äta frukost, gå till skolan, käka lunch, göra läxorna, träna hockey, kolla teve, soca och sedan samma sak imorgon

Utdrag ur: Hålla masken av Magnus Ljunggren

jag kände mig väldigt instängd ett tag.
fast i ett mönster som inte kunde anpassa sig.
men nu känner jag mig bara fri.
visst ibland kommer tankarna tillbaka,
"hjälp, jag är typ instäng. jag orkar ingenting!"
men det finns människor som gör livet värt att leva.
har aldrig kännt att människor påverkar mig mer än vanligt.
men nu...
vänner, jag fäller nästan en tår för er,
för ni är helt underbara.
ni gör att jag svävar på små rosa moln.
jag är lycklig! :)
/elvira

Inga kommentarer: